cerita bodoh

  • Berkhemah

ali dan abu pegi berkhemah di sungai congkak semasa cuti skola…. situasi semasa berjalan ke tpt perkhemahan.. senja dah…

ahmad: ish… byk tol bunyi binatang cni.. memekak je la!

ali: uiii mad… kalu bunyi2 tu jgn tegur.. bahaya…

ahmad: apsal pulak??

ali: ish, x kn ko x tau lak?? atok aku kata, kalu sesuatu dlm utan di tegur.. nnt dier datang…

ahmad: ko ni, biar btul ali……

ali: betuuuuulll.. kalu tipu aku, mknenyer tipu la atok aku..

suasana jd senyap… sunyi sepi…

ali: stahu aku, atok aku mmg penipu….

ahmad: (bengang)penah nmpk org mkn sardin ngan tin skali??

  • Katak Hijau

tijah dan nani tersesat di hutan ketika mendaki gunung ledang…mereka telah terjumpa sebuah gua semasa merayau2 di gunung tersebut ntuk mencari jln keluar….tijah dan nani pon msklah ke dlm gua itu…bru nak msk ada 1 lembaga hitam tiba2 muncul..dengan suara lantang dia berkata…. “Heiiiii…manusia!!!aku adalah pnjaga gua ini…hati2 klau msk ke dlm…di dlm ada 1 katak hijau..sesapa yg memijaknya akan berkahwin dengan suami dan isteri yg x hensem……hahahaha” selepas berkata demikian lembaga hitam tersebut lenyap…zupp..(sekali mcm angin daaaaaa)….entah apa bala,,,sewaktu berjln tiba2 terdengar bunyi…”kronggggggggg!!!! tijah telah memijak katak tersebut…….. pada 13 januari 2009(bukan betol tau)…mereka berkahwin dengan kehendak org tua,,,suami tijah punyalah hodoh tpi suami nani mcm brad pitt…tijah x puas hati lalu bertanya kepada suami nani… “kenapa awk kahwin dengan nani sedangkan sy lebih cantik dripadanya,,,berlipat2 kali ganda lebih cantik” “nak at camner,,dulu sy pon terpijak katak hijau tu”kata suami………………….

  • Nak jugak ke wahai  pencuri?

Seorang taukeh cina kaya membuat laporan polis kerana wangnya sebanyak RM80,000 telah dicuri di rumahnya.Sementara menunggu siasatan pihak polis,kerana amat sangat sayangkan duitnya itu,beliau akhirnya membuat keputusan untuk menyiarkan iklan  tentang kehilangan wangnya itu dalam akhbar Malaysia.

Iklan tersebut berbunyi begini…

SESIAPA YANG MENJUMPAI WANG BERJUMLAH RM80,000 YANG TELAH SIAP DIIKAT DENGAN GETAH,..TOLONG KEMBALIKANNYA KEPADA ENCIK TONG YEK LOI(TALIAN 0148881XXX/alamat xxxx)..GANJARAN BERUPA KERETA B.M.W DAN WANG GANJARAN RM10,000 AKAN DIBERIKAN..SEKIAN…

3 hari selepas iklan itu disiarkan,tiba2 pintu rumah taukey tersebut diketuk oleh seseorang…Apabila taukey kaya tersebut membuka pintu rumahny,maka kelihatan seorang lelaki..

Si Lelaki:Boleh tanya, ini encik Tong?yang kehilangan wang tu??

Taukey:ya2!saya..dah jumpa ka duit saya tu?(nada gembira skit)

Si Lelaki:Wangnya masih tak jumpa,tapi getahnya saya dah jumpa..ada ganjaran juga ke ni??

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

