Jalan-jalan Cari Ketenangan@Perhentian09

perhentian-island

Assalamualaikum semua. kimatsu shiken baru je tamat, apa yang korang semua buat kat Pelangi sekarang? Tak buat pape kan. Bosan kan? Untuk mengatasi masalah tersebut, seangkatan pelajar lelaki JAD Batch 8 dengan kekuatan seramai 20 orang sedang mengatur perkhemahan ke suatu tempat yang menarik. Dimanakah lokasi tersebut?

Dengan kedukukan 19 km dari persisiran pantai Terengganu, ia menjadi lokasi terbaik untuk kami semua untuk berkhemah disana. Program ini diketuai oleh komando kami iaitu Rafiq dan telah dinamakan khas program ini dengan nama “JALAN-JALAN CARI KETENANGAN @ PERHENTIAN 09” . Dengan mengambil masa selama 3 hari 2 malam diharapkan peserta akan dapat meggunakan peluang satu dalam sejuta ni dengan sepenuhnya.

3 hari 2 malam? Apa nk buat lama-lama ni? Jangan risau semua, pelbagai aktiviti sedang dirangka sekarang. Insyaallah kita akan manfaatkan segala masa yang ade nanti.

peta lokasi:-

untitled-21

Senarai peserta :-

adib(biro keselamatan)

afiq(biro kebersihan)

aizzat(biro kebersihan)

akbar(biro masakan)

Amir farhan(biro keselamatan)

amir mohsin(biro masakan)

aqil(biro masakan)

ariff razman(biro keselamatan)

azuan asry(biro kebersihan)

hakimi(imam)

haziq(biro kebersihan)

khairul hanif(imam)

khalis iskandar(ketua keselamatan)

cherah(imam)

shahjaril (imam)

syahmi(biro keselamatan)

syazwan(biro kebersihan)

wan muhammad rafiq(imam)

zul afif(biro keselamatan)

hafiz Shukor(biro masakan)

Mengenai persiapan, anda semua dah tahu? Sebagai mana meeting yang telah diadakan semalam di blik A8-7 masih ade diantara ahli yang tak dapat hadir. So, untuk tujuan peringatan semua, aku ulang skali lagi.

1. Kos perkhemahan

Perkara

RM

Minyak KL – KB

30

Minyak KB – Jeti

10

Tambang BOT(bot laju) pergi/balik

60

Kediaman

5

Tiket Taman Perikanan

5

Duit poket

100

Jumlah

210

2. Persiapan diri

· Pakaian secukupnya

· Alat-alat mandi

· Kain sejadah

· Torchlight(setiap sorang wajib bawa 1) bersama bateri tambahan

· Makanan tambahan(roti + jam + dan lain2)

· Selimut tido

· Baju hujan(ramalan kaji cuaca mengatakan kemungkinan hujan malam)

· Kasut yang lasak

· Selipar yang grid

· Cermin mata (untuk berjemur tepi pantai)

· First aid (bagi yang mempunyainya)

3. Tentative program

Tarikh

Masa

Aktiviti

Catatan

Sabtu, 14-3-09

800

Bertolak dari TBP

1300

Makan tengahari @ Gua Musang

1700

Tiba Kota Bharu

Balik rumah masing-masing

sediakan barang-barang keperluan

Ahad, 15-3-09

800

Bertolak ke Besut

Berkumpul kat rumah Kimi

1100

bertolak ke Jeti

1200

bertolak ke Pulau Perhentian

Tunggu bot. naik bot nelayan kot.

makan tengahari

1500

Tiba di Pulau Perhentian

cari tapak

pasang khemah

solat zohor

1600

jalan-jalan pusing pulau

solat asar lu

mandi-manda

main bola ke

1800

siapkan makan malam

nasi, BBQ

pasang unggun api

1930

solat magrib berjemaah

2000

Makan Malam

2100

Aktiviti 1

Isnin, 16-3-09

630

bangun subuh

prepare breakfast

roti tuna@sardin

1000

jungle trekking

1330

Solat zohor

1500

snorkeling/kayak

1630

solat asar

1800

Siapkan makan malam

nasi goreng

1930

solat magrib

2000

makan malam

2130

aktiviti 2

Selasa, 17-3-09

630

bangun subuh

prepare breakfast

maggi

900

bebas

mandi manda

1400

solat zohor

kemas barang

1500

Berlepas ke Besut

Makan-makan

balik rumah masing-masing

rehat

Rabu, 18-3-09

Mandi air terjun Lata tembakah

Pusing-pusing kelantan

Khamis, 19-3-09

1000

Bertolak pulang ke Kuala Lumpur

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: