Kegilaan dan Fanatik

Lama aku tak update blog ni. Lepas program Jom Cari Ketenangan Di Perhentian09 hari tu aku x buka tenet pon kat rumah kerana aku rehat serehatnya. Pasal Pulau Perhentian tu aku nak kongsi pengalaman sikit. Sepanjang program tu walaupun hujan tapi secara keseluruhannya memang best sangat2. 3 hari 2 malam bertukar kepada 2 hari 1 malam pon aku tetap happy koz baki sehari tu kitaorg ganti dengan program lain,so aku sangat2 berpuas hati. Thanks semua kawan-kawan sume.

Kegilaan? Fanatik? Semua tu komen penyokong kelab2 bola sepak Malaysia terhadap Kelantan. Kenapa jadi begini? Aku pon nk nak kongsi sedikit pendapat aku tentang masalah ini ngan semua.

Kegilaan dan fanatik adalah sifat yang memang tersemat dalam hati sebahagian penyokong bola sepak Kelantan. Kejadian rusuhan minggu lepas tu memang buat aku rasa x patutla berlaku kerna walaupun kita ni minat bola sekalipon yang main kat padang hari 2 bukan kita tapi pemain rasmi kelab bola sepak Kelantan. Aku pon anak Kelantan. Aku rasa kejadian ni sikit menyinggung perasaan peminat bola sepak kat Malaysia ni.

Semalam aku ge tengok perlawanan antara Kelantan dan Selangor di Stadium Bukit Jalil bersama-sama Adib, Ropek, Cherah, Muhsin, dan juga Aqil(penyokong fanatik). Suasana stadium semalam meriah dan penyokong Kelantan tetap maintain menceriakan lagi stadium tanpa merosakkan suasana. Bunyi sorakan dan bunyi gendang memang merancakkan lagi Stadium Bukit Jalil yang gah itu.

Secara keseluruhannya, team Kelantan main dengan sederhana cemerlang(padang basah-licin). Semangat pasukan memberikan team Kelantan kelebihan ketika first half dengan menjaringkan goal yang sangat cantik hasil sepakan Indra Putra. Kami terutamanya Aqil(fanatik gila) melompat dengan gembiranya bila goal dijaringkan.”yei!!” Tapi, second half permainan agak hambar dan kelehaman itu memberikan kelebihan kepada team Selangor menghasilkan 1 goal oleh Shafiee Sali(ejaan nama x pasti btul ke x). keputusan akhir 1 berbalas 1. Thanks for penyokong Kelantan kerana x buat benda2 plik semalam. 

  

 

 

 

 

 

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

