Archive for October 2nd, 2009

muse the best

raya dan beraya

Tahun ini 2009 adalah tahun yang aku braye tak berapa nk feeling. Tahu nape? Sebab buzy sangat before raye tuh. Kuiz la, exam la, folio la, macam-macam. Short sem tahun ini memenatkan. Masa amat sempit bagiku. Pose-pose pon class lame gak,pah2 time buke pose makan n mengantuk,nk traweh pon terpaksa rajin-rajinkan diri ini. Kadang2 tuh ade gop tertido trus after magrib. Huhu, Allah Maha menguji sungguh. Apa yang menyedihkan Ramadhan tahun ni; x dpt beramal byk pon.sdih tol. Moga Allah trime ap yg aku mampu je. Amin23..

Tapi sempat gop blik 2 ari awal sebelum raye,dapat gop maye traweh di masjid dengan umi aku. Hepi sket jadinye. Tibanye raye best gop jadinye,dapat bonus besar tahun nih, beratus2 duit raya untuk hari raye pertama. Raya ke 2,3,4,5 x kire lagi.kikiki. Alhamdulillah,syukur. Adela gambr bersama fmly hok bleh dikongsi bersama.lihat di bawah.

P9200444

Raye pertama blik kampung Bluka Pasir Mas. Huuhu, ramai gila sedara aku kat situ n baru ku sedar aku punyai sepupu hamper 50 orang. Ramaikan? Tu pon x campur suami or isteri sepupu n anak2nye lagi. Mmg padatla umah nenek ku ari tuh. Sorang, dua orang ulur duit raye. Hepi je. Then blik plop ke kampung ntah ape kat Rantau Panjang(kpg sbnar ayah aku kat T.Merah je tapi pindah situ lak..ntah nape.aku x tau sejarahnye). X ramai plak sedara situ koz adik bradik ayah aku 6 org je, emak aku lak 9 orang. Banyak bezanye. Tapi, still dapat duit raye.huhuh

Raya kedua agak membosankan. Pagi sampai tgh ari x ade org dtg pon.sedih btol. Tapi tiba2 kawan baik sekelas time sek menengah dulu dtg bwk aku ge umah dia. Bes btol borak2..byak crte nk dikongsikan kan. Then pe K.Bharu ngn dia n ge la braye kat umah kawan tu kat tumpat.hihhih. tapi x dpt duit raye pon,maklumla dh bosar.

Raye ke 3, hari yang paling meriah sgt3. Kawan2 sekolahku dtg. Ramai sgt, meriah sakan. Pok jat mesir, mak jet uia, Toek uitm, anis shell, ijah Turkmenistan, mek ji, bilah utem, mok long mok orang, amalina(geng2 putt n gen) n ramai agi. Lame gila x jumpe korang nih. Ari tuh ge la serbu rumah kwn2 tapi gak sume nasi dagang. Hahaha. Bertuah btul. Byk gambar yang diambil tp gk kamera diorang la. Aku tumpang skaki je..

Sume same je, still x brubah. Rasa cam kmbali ke zaman sek jep. Rindu korang sume bnanye..anyway, thanks sume. Raye seterusnye aku x tahu lagi koz aku tulis ni time raye ke 3..hihi..jaaa,mata nee..assalamualaikum.