Cara memendekkan 30 hari.

Lambatnye nak balik Malaysia. Ini la sebab beli tiket awal sangat. Orang laen beli lewat sket tapi aku tak sabar nak beli, tup-tup salah atur jadual. Hasilnya aku terpaksa tunggu sebulan lagi before boleh balik Malaysia. Sem 1 nye exam dah abes dua minggu lepas, tapi masih tak balik ke tanah air.

Macam mana aku nak hadapi 30 hari itu? Aku perlu pelan yang teratur supaya aku tidak bosan di sini. Apa aku nak buat dalam masa 30 hari? Adakah aku nak berbaito(kerja part-time), jalan-jalan buang duet, ataupon shopping?  I need to make a good plan.

Setelah memikirkan perkara diatas, aku berjaya menghasilkan 1 pelan je, x ade backup plan pon. so, apa aku nak buat dalam masa 30 hari?

1) aku pergi baito di dai(university) aku

Sebanarnya dah banyak hari aku buat baito ini, today pon buat, baru je pulang. Biasanye kene angkat meja dan mop lantai,tapi  hari ini aku dijemurkan oleh pakcik baito tu dan dipaksa memanjat dinding untuk buang sarang labah-labah. Setelah hampir 8 jam bekerja, aku bergegas pulang dan sedang mengupdate blog. Baito di dai ini akan tamat untuk beberapa hari lagi, untuk memenuhi pelan cuti aku ini, aku dah mintak baito laen, tapi x tau dapat ke tak, sedang menunggu panggilan dari syarikat tersebut je. InsyaAllah dapat. At least aku dapat penuhkan masa dan tingkatkan pendapatan sampingan ku disini..huhu

2) aku masuk pasukan 鳥人間(bird man rally)

Korang tau tak ape ini? ini adalah pertandingan membina kapal tebang yang menggunakan tenaga manusia untuk terbang. Tak ade engine, tapi kene kayuh sendiri. huhu. Aku baru je diterima masuk kumpulan ini dah telah dimaklumkan akan memulakan pembinaan kapal terbang tersebut dalam beberapa hari akan datang. Aku dan kawan2 jepun yang laen akan bina K.terbang ini dan dijangka akan diterbangkan dalam pertandingan Bird Man Rally tahun depan. Pertandingan ini sangat popular di Jepun dan kalau nak tau lebih lanjut apa itu bird man rally, sila tonton video di bawah…

3) aku akan ke Osaka untuk berpuasa bersama dengan sahabat yang amat dirindui

Asyik pusing Tokyo je, nak rasa bandar Osaka plak. Dengar khabar orang Osaka lagi baek dari orang Tokyo, adakah ia benar? nanti aku cari jawapannye… Aku rindu same korang sume yang berada di sekitar Osaka sekarang ni. Dah berbulan dah tak jumpa. Tak lama lagi, untuk 5-7 hari, insyaAllah aku akan bertandang dirumah kawan2ku di sana. Kepada Aizzat, Afif, Atoi,dan ramai lagi, tunggu kedatangan ku..Lagipon apa yang best sangat tentang Osaka?orang kata kalau datang Osaka tak sah kalau x bergambar di sini, ye ke?   lihat video dibawah…

4) aku akan shopping untuk bawak pulang sedikit sebanyak ole2 ke Malaysia

Kalau ade duet lebih dari baito aku untuk musim panas tahun ini, aku plan nak beli barang2 sket untuk sedara, kawan2 aku kat Malaysia, lame x jumpa korang, biasanya kat Malaysia pon jarang je jumpe, so tak rindu mane pon..hahaha..Untuk family dan adik beradik ku, aku dah prepare hadiah untuk korang sume, tahun ni boleh beraya dengan abe.hoho

Konklusinye, kesemua aktiviti di atas akan mengambil masa 20-25 hari. So, aku harap ia memang dapat membantu aku memendekkan 30 hari yang membosankan ini..yosh….

  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

